Mitä tehdä jos tilaus saapui rikkinäisenä tai puutteellisena? | Alasans

Ilmainen toimitus alkaen 99 €

60 päivän palautusoikeus

Asiantuntijan neuvoja

+358 (09) 42722263

Kesä ale 12%. voimassa sunnuntaihin asti. Koodi: TA159FI

KopioiKopioitu

Mitä tehdä jos tilaus saapui rikkinäisenä tai puutteellisena?

Riikka

Lukuaika 1 min
Ostosta

Mitä tehdä jos tilaus saapui rikkinäisenä tai puutteellisena?

Jos ulkopakkauksessa on lieviä muodonmuutoksia tai vaurioita, voit ottaa lähetyksen silti vastaan. Useimmissa tapauksissa lähetys ei ole vaurioitunut ja on täysin kunnossa - tällaisen lähetyksen hyväksymättä jättäminen tarkoittaa usein tarpeetonta toimitusajan pidentymistä. Mutta on tärkeää ottaa lähetys vastaan vastalauseella, jotta kuljettajalla on tieto, että paketissa oli vaurioitunut pakkaus.

Mikäli asiakas pakkauksen vastaanottamisen ja pakkauksen purkamisen jälkeen huomaa, että jokin tavara on rikki, halkeileva tai muuten vaurioitunut, on tärkeää ilmoittaa vahingosta välittömästi kuljetuspalveluun, jonka kautta lähetys on toimitettu asiakkaalle. Vaurioitunut lähetys on myös kuvattava mahdollisimman pian. Kuljetuslipusta, pakkauksesta (vaurioiden tiedot), vuorauksesta ja vaurioituneesta tavarasta on otettava valokuva. Valokuvat ovat välttämätön osa reklamaation tekemistä rahdinkuljettajien kanssa, koska ilman niitä valitus hylätään. On myös tärkeää säilyttää pakkaukset, vuoraukset ja vahingoittuneet/rikkinäiset tavarat reklamaation loppuun asti, koska niitä käytetään todisteena vahingonkorvausvaatimukseen rahdinkuljettajan kanssa.

On tärkeää tarkistaa lähetyksen sisältö ja oikeellisuus. Mikäli lähetys on epätäydellinen, on tarpeen ilmoittaa nämä tiedot meille 2 päivän kuluessa lähetyksen vastaanottamisesta.

Lähetä meille kaikki nämä tiedot (epätäydellisyys, vauriot + kuvat) yhteydenottolomakkeen kautta. Myöhemmin tehtyjä valituksia ei oteta huomioon.
 



Suosittelemme, että noudatat seuraavia ohjeita vastaanottaessasi tilauksesi:

Voit hyväksyä paketin, vaikka ulkopaketti olisi hieman vaurioitunut. Useimmissa tapauksissa lähetys on täysin vahingoittumaton ja kunnossa - tällaisen lähetyksen hylkääminen tarkoittaa usein vain toimitusajan tarpeetonta pidentymisestä.

 
Kuljetusyritys PostNord
  • Välittömästi vahingon havaittuasi (mutta viimeistään kolmen työpäivän kuluessa lähetyksen vastaanottamisesta) ilmoita vahingosta kuljetusyritykselle.
  • Ota tämän jälkeen yhteyttä meihin yhteydenottolomakkeella. Pidämme sinut ajan tasalla seuraavasta vaiheesta niin pian kuin mahdollista.


Lavatoimitus
Jos paketti on vastaanotettaessa näkyvästi vaurioitunut, ota paketti vastaan "reklamaatiolla" ja merkitse vahinko rahdinkuljettajan lähetysasiakirjoihin. Ihannetapauksessa kirjoita ja anna vahinkoraportti rahdinkuljettajalle ja ota valokuvat pakkauksesta ja vaurioituneesta tavarasta. Ilmoita meille välittömästi paketin tai tavaran vahingosta ja liitä mukaan kuvat. Jos vahinko paljastuu vasta tuotteen paketin avaamisen jälkeen, sinun tulee ottaa valokuvat vaurioituneesta tuotteesta ja pakkauksesta sekä ilmoittaa vahingosta välittömästi meille, jotta meillä on mahdollisuus vaatia tavaran kuljetusta ja korvausta. Tämä reklamaatio tulee tehdä seitsemän arkipäivän kuluessa tavaran toimituksesta, joten tarkista paketti välittömästi sen vastaanottamisen jälkeen ja ilmoita meille mahdollisista vahingoista ilman tarpeettomia viivytyksiä.

    Artikkelin kirjoittaja:

    Riikka Asiakaspalveluasiantuntija

    Riikka ei ole vain asiakaspalveluasiantuntija, hän on myös LED-valaistuksen fani. Artikkeleissaan hän neuvoo sinua säästämään sähkökustannuksissa ja valitsemaan polttimon oikein. Lisäksi hän tarjoaa monia ideoita talon tai puutarhan valaisemiseksi.